اخبارروسیهعمومی

احتمال افزایش کشته های سانحه هوایی روسیه

شبکه خبری راشاتودی روسیه اعلام کرده است که تنها ۳۷ تن از سانحه آتش سوزی عصر روز یکشنبه در هواپیمای مسافربری سوخو سوپر جت ۱۰۰ که ۷۸ سرنشین داشت جان سالم به در برده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، با وجود آنکه هنوز رسانه های دولتی روسیه از جمله ریانووستی و تاس آمار دقیقی از تعداد جانباختگان منتشر نکرده اند، اما در همان ساعات اولیه شبکه ان.ت.و روسیه گزارش داد که ۱۳ تن به دلیل استنشاق گاز بوجود آمده از حریق هواپیما خفه شده اند و ۱۰ تن نیز با آمبولانس به بیمارستان منتقل و مابقی مسافران نجات یافته اند.
خبرگزاری اینترفاکس هم به نقل از منابع آگاه مدعی شد که علت جانباختن برخی از مسافران در انتهای هواپیما، تاخیر در خروج برخی دیگر از مسافران به دلیل نجات وسایل شخصی در قفسه های بالای سرشان بوده است.
گفتنی است، یکشنبه شب یک فروند هواپیمای مسافربری سوپر جت ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایرفلوت دقایقی پس از برخواستن از مسکو به مقصد شهر مورمانسک در شمال غربی روسیه، به برج مراقبت فرودگاه شرمتیوا در شمال غربی مسکو پیام اضطراری داد و درخواست فرود فوری کرد.
این هواپیما پس از رسیدن به باند فرودگاه آتش گرفت و در حالی متوقف شد که آتش از بال و انتهای آن زبانه می کشید.
تصاویر منتشر شده از این سانحه نشان می دهد که مسافران و خدمه با کمک نیروهای امدادرسان به سرعت در حال خروج از هواپیما هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا