آذربایجاناخبارعمومی

اجرای نمایشواره، همزمان با شهادت ام ابیها (س) در جمهوری آذربایجان

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نمایشواره ای با عنوان «بانوی نامیرا» در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به اجرا در آمد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما از باکو، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمایشواره ای با عنوان «بانوی نامیرا» در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به اجرا درآمد.
در این نمایشواره گوشه ای از زندگی پربار حضرت فاطمه زهرا علیها سلام از واقعه غدیر تا شهادت آن بانوی بزرگ دو عالم با هنرمندی ۱۴ هنرمند ازجمله پنج تن از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام جمهوری آذربایجان به اجرا درآمد. استفاده از نور و موسیقی، تلفیق نمایش و تعزیه و بهرمندی از روایات، احادیث،مراثی و تاریخ زندگی پربار حضرت فاطمه زهرا (س) جلوه زیبایی به این اثر هنری بخشیده بود. این اثر هنری با تلاش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در خانه شهریار باکو به اجرا درآمد.
«اصغر فارسی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: با این نمایشواره که در نوع خود اثر هنری نو و بی نظیری است خواستیم بخشی از ناگفته های تاریخ زندگی حضرت فاطمه (س) را در قالب هنر نمایش و تعزیه با بهره مندی از قابلیت های خود هنرمندان و مداحان اهل بیت علیهم السلام جمهوری آذربایجان نمایش دهیم.
اجرای این نمایشواره با این سبک و سیاق برای نخستین بار در باکو به اجرا درآمد و مورد استقبال دلشیفتگان و محبان اهل بیت علیهم السلام قرار گرفت. قبل از اجرای این نمایشواره، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان درخصوص بعد معنوی انسان ها و نقش ارادت به اهل بیت علیهم السلام بویژه به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سعادت اخروی انسانها سخنرانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا