آذربایجاناخبارعمومیویژه

ابراز نگرانی رییس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی و وجدان آذربایجان از دستگیری یک طلبه آذری

رییس « مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی و وجدان » و « جمعیت دینی جمعه » جمهوری آذربایجان بخاطر دستگیری یک طلبه آذری مقیم قم در سفر به جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در صفحه فیسبوک خود نوشت : « در روزهای نورانی ماه شعبان ، این خبر بد را شنیدیم که طلبه و روحانی به نام شامخال عیوض که کارشناس در طب اسلامی است، به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر زندانی شده است. گرچه من شخصا او را نمی شناسم، اما کسانی که این طلبه را می شناسند تاکید دارند که او فردی بسیار متدین و دارای اخلاق نیکوست. همچنین او را جوانی مبلغ اسلام و پزشکی مهربان می دانند. »
رییس « مرکز دفاع از آزاد اعتقادات دینی و وجدان » جمهوری آذربایجان افزوده است : « زندانی کردن چنین جوانی بخاطر خویشاوندانش ( دولت باکو شامخال عیوض اف را برای فشار وارد کردن بر پدرش که مقیم شهر قم است و در این شهر به ترجمه کتب دینی اشتغال دارد، بازداشت و به در اختیار داشتن مواد مخدر متهم کرده است) ، علاوه بر اینکه عملی خداپسندانه نیست، با فلسفه عدالت و حقوق نیز در تضاد کامل قرار دارد.»
ایلقار ابراهیم اوغلو افزوده است : « همچنین در خبرها خواندم که این طلبه برای تعطیلات عید نوروز به وطنش آمده بود و در سال های گذشته نیز در عملیات (نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان ) ضد گروهک ( وهابی ) «برادران جنگل» نیز شرکت داشته است. »
رییس « مرکز دفاع از آزاد اعتقادات دینی و وجدان » جمهوری آذربایجان در پایان از خداوند متعال آزادی هرچه سریع این طلبه علوم دینی را مسالت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا