آذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

ابراز نگرانی روسیه از حضور عناصر تروریستی خارجی در قره ‌باغ

معاون وزیر خارجه روسیه از گفتگوی این کشور با دولت ترکیه در باره حضور نگران کننده عناصر سوری و لیبیایی در نبرد قره باغ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز؛ «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی با بیان اینکه مسکو از حضور تروریست ‌ها در منطقه قره باغ کوهستانی نگران است، مدعی ورود ۱۰۰۰ تروریست در روز جمعه به خاک جمهوری آذربایجان شد.

وی گفت که مسکو با آنکارا در خصوص مشارکت عناصر «مزدور» لیبیایی و سوری در درگیری‌های منطقه «قره‌باغ» گفت ‌و‌گو می‌کند و حضور این عناصر برای روسیه قابل قبول نیست.

بوگدانوف همچنین مدعی شد که قرار است گروه جدیدی از عناصر تروریستی به درگیری‌های قره‌ باغ اعزام شوند.

پیش از این نیز کشورهای ارمنستان، روسیه و فرانسه، مدعی حضور تروریست‌ها به خصوص از مبدأ سوریه به جمهوری آذربایجان شده بودند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز منابع معارض سوری به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفتند که ترکیه قرارداد های شش ماهه با این عناصر امضاء کرده و این عناصر از ماه ژوئن (حدود چهار ماه قبل از آغاز جنگ) به جمهوری آذربایجان اعزام شده‌اند.

این خبرها در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی، هر گونه اعزام شبه ‌نظامیان سوری به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد و گفت که آن‌ها خودشان کارهای مهم ‌تری در سوریه دارند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا