آذربایجاناخبارقره باغ

ابراز ناراحتی دبیر کل سازمان ملل از نقض مکرر آتش بس در قره باغ .!

در هر جنگی ودرگیری که بین دو کشور اتفاق می افتد برای هر دو کشور تبعاتی را به همراه خواهد داشت و باعث فروپاشی و بروز مشکلاتی برای هر دو طرف می شود.

این سخنان را بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  دبیرکل سازمان ملل در نشست مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا این سخنان را مطرح کرد.

نماینده هیئت جمهوری  آذربایجان در این جلسه درباره اشغال حدود 20 % اراضی این کشور توسط کشور ارمنستان و عدم رعایت قطع نامه سازمان ملل توسط  کشور ارمنستان  و مداومت بر اشغال این مناطق و طرح هایی که سازمان ملل جهت فشار بر کشور ارمنستان جهت اجرای این قطعنامه  در نظر گرفته است سوال کرد.

دبیر کل سازمان ملل از علاقه و حمایت از راهکارهای حل مناقشه قره باغ بین کشورهای ارمنستان و آذربایجان از سوی این سازمان خبر داد .

بان کی مون اظهار داشت که : من از نقص آتش بس در منطقه قره باغ توسط هر دو کشور ناراحت هستم و این برای ما روشن است که هر روز در منطقه مناقشه  از هر دو کشور کشته می شود و ما از این امر ناراحت هستیم و در هر لحظه امکان درگیری بین دو کشور وجود دارد ومن از هر دو طرف می خواهم که خویشتنداری کنند و از هر دوطرف می خواهم که با گفت و گو مشکلات خود را حل کنند واگر بین دو کشور درگیری اتفاق بیفتاد این امر بر ضرر هردوکشور و منطقه خواهد بود و گروه مینسک نیز دراین رابطه در حال فعالیت می باشند.  شایان ذکر است که در این  جلسه نیز مکاتبات و تلاشهای برای حل این مناقشه در حال انجام می باشد .

ملاحضات :

با توجه به گفته های دبیر سازمان ملل و ابراز ناراحتی از درگیر های که بین این دو کشور اتفاق افتاده ،چرا تا به حال این سازمان هیچ گونه عمل یا بیانیه درباره کشور ارمنستان که به صورت علنی مناطق قره باغ را اشغال کرده است را  انجام نمی دهد. این سازمان در اصل یک سازمان بین المللی نیست بلکه سازمان کشورهای اروپایی و غربی می باشد که در هر زمانی که آنها صلاح بدانند شروع به ایراد بیانیه می کنند از جمله این صلاح دیدها سکوت  این سازمان درباره بمباران چند ماهه کشور یمن توسط رژیم آل سعود می باشد که با وجود کشتار هزاران کودک و زن و پیر و جوان و از بین بردن تمامی زیرساختهای این کشور  ،بدلیل اینکه عربستان با کشورهای اروپایی و غربی هم سو می باشد وهمیشه در تلاش است که منافع خود با هر کار و روشی حتی از بین بردن اسلام و ریشه های اسلام حفظ کند،هیچ گونه سخنی ایراد نمی کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا