آذربایجاناخبارعمومی

ابراز تاسف رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان از آغاز موج جدید سرکوب دینداران در این کشور

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان در باره شروع موج جدید سرکوب علیه جریان دیندار در این کشور ابراز تاسف کرد و هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در گفتگوی زنده تصویری با سایت «ینی مساوات» گفت: در شرایطی که از شروع گفتگوی سیاسی در کشور سخن گفته می شود، گویی برخی ها در جستجوی آن هستند که تمامی مشکلات کشور را به گردن محافل دینی بیاندازند.
رهبر جمعیت دینی جمعه افزود: ما ده سال قبل نیز به نمایندگان جریان هایی که به عنوان دموکرات در کشور شناخته می شوند، می گفتیم که شما همواره هشدار می دهید «اگر ما نباشیم، جریان دینی تقویت خواهد شد»! «مگر چه اشکالی دارد که انسان های دیندار و نمازخوان در جامعه افزایش بیابند؟ چرا شما این را با ناراحتی بیان می کنید»؟
رهبر جمعیت دینی جمعه افزود: « متاسفانه در ماه های اخیر نیز برخی فراخوان ها علیه دینداران در کشور مطرح می شد. این فراخوان ها را چهره های دموکرات مشهور کشور مطرح می کردند. اکنون در هفته های اخیر متاسفانه مواردی از موج جدید سرکوب ها علیه محافل دینی مشاهده می شود. جامعه دیندار نیز به حق این سوال را می پرسد که در شرایط اصلاحاتی که در ماه های نوامبر و دسامبر 2019 اعلام شد و گفتگو با احزاب مخالف که در ماه فوریه آغاز شد و حتی منتقدان خیلی جدی نیز به این گفتگوها دعوت شدند، چرا باز هم دینداران و جامعه دینی به مثابه «بز گناه» انتخاب شده و باز هم زمینه «اسلام هراسی» فراهم می شود»؟
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: « قطعا باید گفتگو وجود داشته باشد. دینداران وفادارترین فرزندان این کشور هستند و این کشور نیز متعلق به همه است. ما هیچ تفاوتی میان انسان ها قایل نیستیم. اساسا هم اکثر انسان های این کشور دیندار هستند. ما نمی خواهیم شهروندان را به دیندار و غیردنیدار تقسیم کنیم. اما متاسفانه گویی موج جدید اسلام هراسی را در کشور آغاز کرده اند».
رهبر جمعیت دینی جمعه همچنین از واکنش مردم جمهوری آذربایجان در رد حرکت قبیحی که در روز 8 مارس تحت عنوان مطالبه آزادی زنان در تظاهراتی در باکو به نمایش درآمد، قدردانی کرد و گفت: واکنش منفی جامعه به این حرکت قبیح تحت پوشش مطالبه آزادی، نشان داد که اکثریت جامعه خواهان حفظ ارزش های اسلامی و دینی و ملی هستند و آزادی را با حفظ ارزش های جامعه می خواهد.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو همچنین در خصوص رویکرد اسلام و مراجع دینی اسلامی در باره نحوه مقابله با ویروس کرونا گفت: مراجع عالیقدر شیعه بر ضرورت رعایت تمامی نکات و دستورات علمی برای مقابله با این ویروس و پیشگیری از آن تاکید کرده اند و حتی پزشکان و پرستارانی را که در این راه جان می بازند، شهید راه سلامت اعلام کرده اند و این نیز اهمیت اجتهاد و صدور احکام علمی و به روز در خصوص حوادث جدید و علمی بودن مبانی و احکام اسلامی را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا