آذربایجاناخبارعمومی

ابتلا 25 نفر به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

«رامین بایراملی» رییس نهاد دولتی بهداشتی «طبیب» جمهوری آذربایجان، گفت: در مجموع تاکنون ابتلای قطعی ۲۵ نفر در این کشور به ویروس کرونا تأیید شده که هفت نفر از این بیماران پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بایراملی روز دوشنبه در جلسه مشترک کمیته های بهداشتی و حقوقی مجلس ملی جمهوری آذربایجان افزود: در همین ارتباط ۷۱۱ بیمار مشکوک به کرونا نیز که در قرنطیه بودند با تأیید نشدن ابتلای قطعی، مرخص شده و  ۵۶۰  نفر دیگر نیز همچنان در قرنطینه هستند.

این مقام بهداشتی جمهوری آذربایجان گفت: امکانات پزشکی مناسب برای تست روزانه پنج هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

جمهوری آذربایجان از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ در چین و نیز گسترش آن به برخی کشورهای منطقه، اجرای برخی تدابیر پیشگیرانه از جمله تقویت کنترل در گذرگاههای مرزی و  اختصاص بیمارستانهای ویژه برای قرنطینه افراد مبتلا به این ویروس را آغاز کرد.

با افزایش هشدارهای سازمان جهانی بهداشت درباره خطرات ناشی از شیوع این ویروس، دولت باکو برای هماهنگ کردن فعالیت های پیشگیرانه، ستاد عملیاتی ویژه وابسته به هیأت دولت را برای مقابله با این ویروس را فعال کرد.

یکی از نخستین اقدامات این ستاد ویژه در راستای مقابله با کرونا، تعطیلی همه مدارس و دانشگاهها در جمهوری آذربایجان، تقویت کنترل و اعمال محدودیت های تردد در گذرگاههای مرزی و نیز ضد عفونی کردن اماکن عمومی بود.

با اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر «همه‌گیری جهانی» ویروس کرونا، دولت باکو در روزهای اخیر برنامه های ویژه ای برای پیشگیری از شیوع  این ویروس در کشور را به اجرا گذاشت که تمدید تعطیلی مدارس و دانشگاهها، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزاداری، محدود شدن فعالیت رستوران ها و اماکن تفریحی از آن جمله است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا