آذربایجاناخبارعمومی

ابتلا بیش از 10 هزار نفر به کرونا در جمهوری آذربایجان

ستاد  عملیاتی دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا طی گزارشی اعلام کرد؛ در مجموع ۱۰ هزار و ۳۴۲ نفر در این کشور به  این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بنا بر گزارش ستاد  عملیاتی دولت جمهوری آذربایجان ۵ هزار و ۷۳۹ نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا درمان و از بیمارستان ترخیص شده، ۱۲۲ نفر جان باخته و چهار هزار و ۴۶۳ نفر نیز در بیمارستان های تخصصی درمان می شوند.

این در حالی است که  مسئولان بهداشتی جمهوری آذربایجان افزایش موارد ابتلای روزانه به  ویروس کرونا در چند  هفته اخیر در این کشور را نگران کننده خوانده و از مردم خواستند رژیم قرنطینه ویژه را رعایت کنند.

در پی بروز موارد ابتلا به کرونا هیات دولت جمهوری آذربایجان از ۳ مارس ( ۱۳ اسفند ۹۸) رژیم قرنطینه ویژه در سراسر این کشور به کار گرفته و این رژیم در چند مرحله تا اول جولای ( ۱۱ تیر ماه ) تمدید شده است.

   در دو هفته اخیر در رابطه با افزایش روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا ، خروج از منزل در روزهای پایان هفته در چند شهر از جمله باکو پایتخت جمهوری آذربایجان  و نیز گنجه، لنکران، سومقائیت، آبشرون، یولاخ، اسماعیلی، کوردمیر و سلیان بطور کامل ممنوع شده است.

برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، ارتباط هوایی،  زمینی و دریایی جمهوری آذربایجان با دیگر کشورها متوقف شده است ولی این محدودیت ها شامل حرکت  کامیونهای باری و ترانزیتی نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا