اخباراردبیلایران

آیت الله عاملی:دنیا با اراده مستبدین به ظاهر متمدن اداره می‌شود

امام جمعه اردبیل گفت: حمله آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس و چندین کشور عربی به سرکردگی عربستان به الحدیده یمن برای بستن تنها منفذ ارتباطی این کشور فقیر مسلمان به خارج بسیار عجیب است و این نشان می‌دهد دنیا با اراده مستبدین به ظاهر متمدن اداره می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  آیت‌الله‌ سید حسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حمله آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس و چندین کشور عربی به سرکردگی عربستان به الحدیده یمن برای بستن تنها منفذ ارتباطی این کشور فقیر مسلمان به خارج بسیار عجیب است و این نشان می‌دهد دنیا با اراده مستبدین به ظاهر متمدن اداره می‌شود.

وی گفت: آنها واقعا در برابر سلاح های پیشرفته این کشورها بی‌سلاح محسوب می‌شوند و این یک هشدار بزرگی به ملت‌های دنیاست که در این کره خاکی در زمان ما هیچ قاعده و اصول چه حقوقی و چه اخلاقی حاکم نیست.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در برابر این جنایت بزرگ بسیار دردناک است و عجیب‌تر از همه شکست این قدرت‌های شوم و شیطانی در برابر مردم فقیر و بی‌سلاح است.

عاملی بیان کرد: وقتی این همه کشور پیشرفته در برابر شبه نظامیان حوثی نمی‌توانند کاری بکنند حتما در برابر کشور ما ناتوان‌تر هستند پس تمام تهدیدات آنها جنگ روانی است و اگر مسؤولین قوای سه‌گانه قدری تدبیر بیشتر داشته باشند کشور ما از مشکلات فعلی به راحتی گذر می‌کند.

وی افزود: این اصل مسلم و قطعی را نباید فراموش کرد که دشمن هیچ‌وقت خیرخواه ما نیست و هرآنچه آژانس‌های خبری دشمن پخش می‌کند نه از سر خیرخواهی به ملت ما بلکه برای تامین مقاصد شوم خودشان می‌باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: حضور ایران در سوریه جز برای امنیت خود ایران نیست و ایران در سوریه جز برای امنیت خود، ریالی برای مقصود دیگری مصرف نمی‌کند و این کاری است که تمام کشورها انجام می‌دهند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: حضور فرانسه و انگلیس در منطقه و شرکت آنها در بمباران اخیر و مشابه آن، بودجه کلانی را به آنها تحمیل می‌کند اما همه آنها می‌گویند صرف این بودجه جز برای امنیت ما نیست و می‌گویند ما باید امنیت خود را در خارج از مرزها تامین کنیم و نمی‌توانیم منتظر باشیم تا دشمن به پشت دروازه‌های ما برسد.

عاملی به مناسبت هفته قوه قضائیه و عدالت با تشکر از تلاش‌های دستگاه قضایی در مبارزه با فساد و بی عدالتی گفت: انتظار ملت ما از دستگاه قضایی تحقق مفاد اصل ۱۵۶ قانون اساسی است اصلی که در پنج محور مسئولیت دستگاه قضایی را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: بزرگترین مطالبه ملت از دستگاه قضایی برگرداندن وثوق مردمی است که توسط عده‌ای خیانتکار از کارگزاران صورت گرفته است که قاطعیت، بی‌رحمی و فوریت در تخلفات بخشی از دولتیان که بدترین ضربه را به نظام  زده‌اند، مطالبه جدی ملت ماست.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: راه آهن اردبیل با هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به طور کامل راه‌اندازی می‌شود که با همت ستودنی استاندار محترم و تلاش چندین ماهه وی ۷۵۰ میلیارد تومان تامین قطعی و صد در صد شد. در طول سه سال هر سال ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد این اوراق از طریق بانک ملی به این پروژه تزریق خواهد شد و ۵۰۰ میلیارد بقیه نیز طی سه سال از طریق اعتبارات سالانه تامین می‌گردد.

وی اظهار داشت: در چند ماه آینده پروژه‌های مهمی در استان یا شروع یا افتتاح خواهد شد از جمله پتروشیمی نمین برای تولید متانول، ام دی اف نمین، نئوپان نمین، کریستال منطقه ویژه نمین با ۱۰۰۰ نفر اشتغال، برگترین مجموعه موج آبی خاورمیانه در سرعین و سایت پروازهای تفریحی با هواپیماهای سبک در سرعین و در مشکین‌شهر کارخانه کامیون بنز که چندین سال است مقدمات آن انجام شده و اخیرا برق‌رسانی و گازرسانی آن حل شد، شروع عملیات اجرایی دو کارخانه شیرآلات آویسا و نوآوران در گرمی علاوه بر شیرآلات قهرمان، فاز دوم کارخانه آرتاویل‌تایر برای تولید لاستیک کامیون و اتوبوس با ۲۰۰ نفر اشتغال و تصویب مطالعه راه آهن اردبیل به مغان که حتما باید در سفر آتی رئیس جمهور به استان لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: من از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم حتما در استان سرمایه‌گذاری کنند چون زمینه‌های خوبی برای این کار فراهم شده است و مدیریت ارشد استان مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری درست کرده مثل تنصیف قیمت زمین که بسیار بسیار مهم بود وهمراه کردن ادارات و حذف بوروکراسی اداری به حدی که هر مدیری همکاری نکند از کار برکنار می‌شود و همچنین دستگاه قضایی به طور ویژه برای حمایت از سرمایه‌گذاری وارد صحنه شده که من باید از آنها تشکر کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی زکات فطره تحویلی به کمیته امداد و رشد ۱۰۰ درصد اطعام کمیته امداد در سطح کشور و رشد ۳۶ درصدی امدادهای کمیته در استان گفت: این رشد بسیار معنادار است و نشان می‌دهد که ملت ما در برابر یک هجمه روانی ناجوانمردانه بسیار بصیرانه عمل کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا