اخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی؛مدیران نباید با ولی نعمتان خود فاصله داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حضور کاری جمعی از مدیران و مدیریت ارشد استان و همراهی ایشان در ییلاقات سبلان، این سفر را پر برکت خواندند و گفتند: مشاهده مشکلات از نزدیک در اتخاذ تصمیم مناسب، سرعت تصمیم، لزوم و ضرورت تصمیم تاثیر مستقیم دارد و مدیران ما نباید با ولی نعمتان خود فاصله و حجاب داشته باشند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حضرت آیت الله عاملی گفت: در این سفر در خصوص حل مشکلات آب آشامیدنی قشلاقات و اصلاح یا احداث راه های ییلاقات، نصب آنتن های مخابراتی در ییلاقات، خرید ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر، لزوم رسیدگی به بهداشت ییلاقات، آسفالت بخشی از راه های اصلی عشایر و ضرورت توجه به حقوق عشایر در واگذاری پایاب زمین های سد خداآفرین و لزوم حل مشکلات عشایر با کشت و صنعت ها و… تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: از حسن استقبال عشایر از صمیم قلب تشکر دارم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها از حضور پزشکان متخصص و عمومی که هرسال در روز شهادت امام صادق (ع) در مناطق اهل سنت استان حاضر و به طور رایگان از صبح تا شب به مداوا می پردازند و داروی رایگان در اختیار بیماران این مناطق قرار می دهند تشکر و اقدام موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی ریحانه را که بانی این حرکت بزرگ انسانی و اسلامی است ستود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: ترامپ با آن همه هیاهو آخر سر به حرف اوباما خواهد رسید که به مقام معظم رهبری نوشت “من به این نتیجه رسیدم که جز با مساعدت ایران ما نمی توانیم منطقه را مدیریت کنیم”. وانگهی او به طور مداوم پیش گویی می کند و به تعبیر دقیق آرزو می کند که بالاخره ایران، خود به پای مذاکره خواهد آمد. من به او می گویم این تحصیل حاصل است و قبیح. ما در برجام به پای مذاکره شما آمدیم، شما پیمان را زیر پا گذاشتید و به امضای خود خیانت کردید بلکه بالاتر از آن زمانی که نیروهای آمریکایی در افغانستان فاقد سوخت بودند و تانکرهای سوخت در پاکستان توسط طالبان به آتش کشیده می شد، ایران برای شما خط مواصلاتی آماده کرد اما شما بعد از آن ما را محور شرارت نامیدید و بالاتر از آن همکاری ایران با شما در عراق بود که باز بعد از آن شما خیانت کردید.

وی ادامه داد: شما ثابت کردید که اگر با دست راست با ما همکاری کنید با دست چپ به ما خیانت  می کنید. وقتی مروان بن حکم در جنگ جمل اسیر شد و امام حسن و امام حسین واسطه شدند تا وی با امیرالمومنین بیعت کنند، حضرت نپذیرفت و سخنی فرمود که انگار در شان امروز آمریکاست. حضرت فرمود: اولم یبایعنی بعد قتل عثمان؟ لاحاجه لی فی بیعته انها کف یهودیه لو بایعنی بکفه لغدر بسبته.

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: وقتی برجام بسته شد و در اثناء آن جان کری وزیرخارجه وقت آمریکا از دوچرخه افتاد و پایش شکست، بعد از انعقاد برجام یک سناتور به جان کری تعریض کرد و گفت “وقتی از دوچرخه افتادی پایت نشکست بلکه مغرت آسیب دید و نشان آسیب دیدن مغز شما این است که ایران سر شما کلاه گذاشت”. جان کری در جواب وی گفت ” شما سناتورها خیال خام دارید. خیال می کنید که تحریم ایران را تسلیم می کند اما نه با ایران و نه با ایرانی ها آشنا نیستید. ایرانی ها تسلیم نمی شوند”.

وی در خاتمه با اشاره به شروع شدن ماه ذی قعده اهالی را به اخذ چله از اول ذی قعده تا عید قربان دعوت کرد و گفت: این تنها چله ای است که خداوند از آن خبر داده و پیشنهاد دهنده آن نیز به حضرت موسی، خود خداوند بوده است. هرکس طالب سهم از این مواعده است به این چله مبادرت نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا