آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیویژه

آیا ارمنستان در دام رژیم صهیونیستی افتاده است؟

برغم اعتراضات و نگرانی های ابراز شده درباره اعزام سفیر ارمنستان به فلسطین اشغالی، آرمن سامباتیان، سفیر ارمنستان در تل آویو مستقر شده و با هفته نامه “گلوبوس” رژیم صهیونیستی مصاحبه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت “آرمن پرس”، آرمن سامباتیان در این مصاحبه گفته است: وزارت امور خارجه و سایر نهادهای اسرائیلی درک می کنند که روابط خوب با ایران برای ارمنستان ضروری است. روابط ارمنستان با اسرائیل تحت تاثیر کسور ثالثی نیست. هیچ کشور دیگری حق دخالت در روابط دو کشور ندارند. متأسفانه، ما باید روابط بین ارمنستان و اسرائیل را از ابتدا بسازیم، اما من یقین دارم که خیلی زود نتایج خوبی را ثبت خواهیم کرد.»

در سایت وزارت خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز آدرس سفارت ارمنستان نزد این رژیم به این شکل اعلام شده است: «خیابان 29 تولید کننده، خانه سازندگان، تل آویو-یفو ، اسرائیل»

آنچه مسلم است دولت ارمنستان با افتتاح سفارت در تل آویو و اعزام سفیر به  تلاویو منافع خود را بیش از گذشته به خطر انداخته است. بی تردید بی توجهی به منافع جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یک آن، تبعات بسیار منفی و جدی برای حکومت ارمنستان در پی خواهد داشت. در هر حال توسعه روابط دولت ارمنستان با رژیم صهیونیستی در این سطح در تعارض اساسی با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و باید دولتمردان ارمنستان شاهد واکنش های جدی و قاطع از سوی ایران باشند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا