آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

آموزش نیروهای نظامی گرجستان از سوی کارشناسان آمریکایی

وزیر دفاع گرجستان گفت : کارشناسان نظامی آمریکا، در سال ۲۰۱۹ میلادی سه گردان از نیروهای زمینی ارتش گرجستان را آموزش خواهند داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری آپسنی گرجستان،«لوان ایزوریا» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آموزش گردان های نیروی زمینی ارتش در قالب برنامه مشترک آمادگی دفاعی گرجستان با همکاری آمریکا اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد : در سال ۲۰۱۸ میلادی در قالب این برنامه مشترک دو گردان نیروی زمینی ارتش گرجستان توسط کارشناسان نظامی آمریکا آموزش دیدند.
برنامه آمادگی دفاعی گرجستان با همکاری فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا مستقر در اروپا اجرا می شود و شامل آموزش و تجهیز نظامی ۹ گردان ارتش گرجستان با مشارکت کارشناسان نظامی آمریکا است.
ایزوریا، با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش نظامی در پایگاه وازیانی واقع در حومه تفلیس در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی، تاکید کرد که فعالیت این مرکز در قالب برنامه مشترک گرجستان و آمریکا، امسال گسترش خواهد یافت.
وی افزود: کشورهای شریک گرجستان از جمله کشورهای عضو ناتو در آینده می توانند برای آموزش نظامیان خود از ظرفیت های زیر ساختی این مرکز آموزشی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا