آذربایجاناخبارایرانعمومی

آغاز کنفرانس بین المللی ریاضی با حضور ایران در باکو

هشتمین کنفرانس بین المللی «ریاضی و کاربرد آن» با  حضور ریاضی دانانی از ۴۳ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران  در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این کنفرانس بین المللی در مجموع ۲۴۳ مقاله علمی از سوی ریاضی دانان از دانشگاه ها و مراکز علمی آمریکا، جمهوری آذربایجان، ترکیه، بوسنی و هرزگوین، اتریش، یونان، روسیه، مجارستان، صربستان، اوکراین، آلمان، رومانی و کشورهای دیگر ارایه می شود.

همچنین ۲۷ مقاله علمی از سوی بیش از ۲۰ ریاضی دان ایرانی از دانشگاههای فنی و حرفه ای، تبریز، اردبیل، خواجه نصیر و زابل در این کنفرانس بین المللی بصورت سخنرانی ارایه می شود.

هیات ایرانی دیروز ( سه شنبه ) در اولین روز این کنفرانس هشت مقاله  علمی را به صورت سخنرانی برای حاضران ارایه کرد.

عدد استقلال گرافهای دوری فاقد مثلث، برنامه ریزی باینری برای گرافهای رمزی، طیف گرافهای آستانه ای، گرافهای بطور یکتا H اشباع شده، همبندی گرافهای معکوس فازی از جمله عناوین مقالات علمی ارایه شده توسط ریاضی دانان ایرانی در اولین روز این  کنفرانس بین المللی بود.

این کنفرانس بین المللی همه ساله با هدف تبادل علمی و ارایه آخرین نظریه های علمی در حوزه ریاضی و تشویق به تحقیقات گروهی و همکاری ریاضی دانان کشورهای مختلف برگزار می شود و در سال جاری نیز دانشگاه دولتی باکو میزبان این همایش بین المللی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا