آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

آغاز عملیات نصب بخش پشتیبان دکل میدان نفتی “قره باغ” توسط جمهوری آذربایجان در دریای خزر

جمهوری آذربایجان عملیات نصب بخش پشتیبان دکل میدان نفتی قره باغ را درعمق ۱۸۲ کیلومتری دریای خزر آغاز کرد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، جمهوری آذربایجان عملیات نصب بخش پشتیبان دکل میدان نفتی «قره باغ» را درعمق ۱۸۲ کیلومتری دریای خزر آغاز کرد.
در مراسم نصب این بخش دکل میدان نقتی «قره باغ» که رئیس جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت، رئیس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان و مدیر کل شرکت «BOS Şelf» درباره کار‌های انجام شده در میدان نفتی «قره باغ» گزارش دادند.
در این گزارش اعلام شد که بخش پشتیبان دکل میدان نفتی «قره باغ» از سوی شرکت «BOS Şelf» متعلق به شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان «سوکار» در باکو ساخته شده است و نصب این بخش از دکل در استخراخ نفت و گاز از لایه‌های عمیق میدان نفتی «قره باغ» نقش مهمی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، میدان «قره باغ» در حوزه جنوبی دریای خزر و در قسمت شمالی جزایر «آبشرون» واقع شده است که کنسرسیوم شرکت بین المللی نفت خزر در سال‌های ۱۹۹۷-۱۹۹۸ حفر کرد و در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از عملیات حفاری اکتشافی مشترک توسط “سوکار” و «Equinor» این میدان به عنوان یک میدان نفتی غنی شناسایی ومعرفی شد.
میدان قره باغ ۶۰ میلیون تن ذخیره نفت دارد و پیش بینی می‌شود در این میدان ۶ چاه نفت، ۳ چاه گاز و ۳ حلقه چاه آب حفر شود.
«الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای پس از مراسم آغاز کار نصب بخش پشتیبان دکل میدان نفتی «قره باغ» در دریای خزر گفت: «من فکر می‌کنم در آخر سال ۲۰۲۲ میلادی نخستین نفت و گاز از این میدان استخراج خواهد شد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا