اخبارعمومیگرجستان

آغاز تمرینات نظامی ناتو در گرجستان

تمرینات نظامی بین المللی LOGDEV 2019 سازمان ناتو برای توسعه مهارت های لجستیکی، روز دوشنبه در پایگاه نظامی «وازیانی» گرجستان در حومه تفلیس پایتخت این کشور آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری «آپسنی» به نقل از وزارت دفاع گرجستان گزارش داد؛ در این تمرینات نظامی فرماندهی و ستادی ۱۲ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فعال در برنامه های این سازمان نظامی حضور دارند.
نام (Logistics Development) که به اختصار LOGDEV نامیده شده اصلاح اختصاری به معنای توسعه لجستیکی است.
«لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان در این ارتباط گفت: گرجستان برای نخستین بار میزبان تمرینات بین المللی لجستیکی ناتو می شود و هدف از برگزاری آن مطابق کردن ظرفیت های لجستیکی گرجستان با استانداردهای ناتو می باشد.
در این تمرینات نظامی لجستیکی نزدیک به یکصد و ۳۰ نظامی از گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، آمریکا، بوسنی و هرزگووین، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان، اوکراین، کرواسی، فنلاند و سوئد حضور دارند.
«استیون متسون» مسوول برنامه توسعه لجستیکی ستاد مشترک J-7 آمریکا گفت : انتقال ارتش و موفقیت عملیات نظامی بیشتر به ظرفیت های لجستیکی بستگی دارد.
وی گرجستان را شریک مهم ناتو عنوان کرد و افزود: این کشور همه تعهدات بین المللی خود را بصورت جدی اجرا می کند و در تمرینات نظامی مختلف نیز مشارکت دارد.
این تمرینات بین المللی با مساعدت فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا تا ۱۷ ماه می (۲۷ اردیبهشت) جاری ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا