اخبارترکیهعمومی

آغاز آموزش بکارگیری سامانه اس-۴۰۰ به افسران ارتش ترکیه

وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که آموزش گروهی از سربازان کشور برای استفاده از سامانه موشکی اس-۴۰۰ در روسیه آغاز شده است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه در مقر این وزارتخانه در آنکارا از آغاز آموزش نظامی گروهی از سربازان ترکیه برای استفاده از سامانه موشکی اس-۴۰۰ در روسیه خبر داد.

وی اظهار داشت: شمار سربازان اعزامی به روسیه برای آموزش استفاده از سامانه اس-۴۰۰ همواره تغییر می‌یابد. هر یک از آنها از ویژگی منحصر به فرد خود برخوردار هستند. این آموزش‌ها در ماه‌های پیش‌رو نیز ادامه خواهد یافت.

آکار با بیان اینکه درگیری‌ها در شمال سوریه تا پایگاه‌های نظارتی ترکیه در منطقه پیش رفته است، گفت: عقب‌نشینی ما از پایگاه‌های نظارتی خود به هیچ وجه قابل طرح نیست. نیروهای مسلح ترکیه در جایی که باشد، گامی به عقب بر نخواهد داشت.

او ادامه داد: سعی داریم اوضاع بحرانی در منطقه را تحت کنترل قرار دهیم. تلاش می‌کنیم با تحولات منطقه به شکلی برخورد کنیم تا توافق میان ترکیه و روسیه بر سر ایجاد منطقه عاری از تنش در ادلب خدشه‌دار نشود.

وی ضمن تاکید بر اینکه ترکیه در معرض تهدیدات هوایی و موشکی جدی قرار دارد، افزود: این نقطه بسیار واضح است که برای دفاع از کشور و ۸۲ میلیون شهروند ما به ایجاد یک سامانه پدافند هوایی نیاز داریم. اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه وظیفه ما است. سامانه‌هایی که تحویل خواهیم گرفت، فقط به تجهیزات دفاعی مجهز خواهند بود. از این سامانه‌ها برای مقابله با هرگونه حمله موشکی به کشورمان استفاده خواهیم کرد. به این دلیل نباید کسی از این موضوع ناراحت باشد.

آکار در پایان سخنانش درباره وضعیت اف ۳۵  نیز گفت: تاکنون به ما ۴ فروند جنگنده اف-۳۵ تحویل داده شده و ۴ خلبان و ۴۷ نفر از ستوانان نیروی هوایی ارتش نیز در آمریکا تعمیرات و خدامات فنی را انجام می‌دهند. در ماه نوامبر ۲ فروند جنگنده دیگر را تحویل خواهیم گرفت. این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی ملاطیه مستقر خواهند شد. کسی شک نداشته باشد که ما به عنوان جمهوری ترکیه به طور جدی و صادقانه به مسئولیت‌های خود عمل می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا