آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

به دور دوم کشیده شدن انتخابات غیرقانونی ریاست جمهوری در منطقه اشغالی قره باغ

 همزمان با شیوع گسترده ی ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان و ارمنستان، انتخابات غیرقانونی ریاست جمهوری منطقه ی قره باغ اشغالی در تاریخ ۳۱ مارس(۱۲ فروردین) صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طبق نتایج اعلامی این انتخابات فرمایشی، به دور دوم کشیده شده و کسی از نامزدها حائز اکثریت آراء نشده است.

به گزارش خبرگزاری آپای جمهوری آذربایجان، بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه ای در این خصوص صادر کرده و گفته است: اتحادیه اروپا مخالف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی جعلی روز ۳۱ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی در قره باغ کوهستانی بوده و این انتخابات نمی تواند خللی در تعیین وضعیت آینده قره باغ و نیز نتایج مذاکرات وارد کند.

خبرگزاری ریپورت جمهوری آذربایجان هم اظهار نظر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص برگزاری انتخابات در منطقه قره باغ را منتشر کرده است. سید عباس موسوی در باره برگزاری انتخابات در منطقه ی قره باغ گفته است: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدامی که موجب تشدید تنش و اختلاف در منطقه شود، مخالف است. ما معتقدیم باید از هر اقدامی که مسیر حل اختلافات بین دو کشور همسایه ما یعنی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را سخت تر و پیچیده تر می نماید،اجتناب شود.

خبرگزاری آپا همچنین به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان را نشانه تلاش های یک جانبه ای در راستای قانونی کردن سیاست اشغالگری ارمنستان عنوان کرده و نوشته است: این اقدام مغایر با حقوق بین المللی، از جمله قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و اصول سازمان امنیت و همکاری اروپا است و جامعه جهانی و سازمان های بین المللی را نباید انتخابات برگزار شده در قره باغ کوهستانی را به رسمیت بشناسند.

جالب تر اینکه همزمانی برگزاری انتخابات در منطقه ی قره باغ آن هم در زمان اوج کرونا، علاوه بر ایرادهای اساسی که به دلیل نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دارد، به دلیل نقض هشدارهای بهداشتی نیز مورد نقد می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا