آذربایجاناخبارایران

سفر یکی از تجزیه طلبان عرب ضدایرانی به باکو و دیدار با مقامات رسمی جمهوری آذربایجان/تصاویر

پایگاه اینترنتی اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان از دیدار آنار رضایف، رییس این اتحادیه با «یوسف عزیزی بنی طرف»، از تجزیه طلبان عرب ضدایرانی که از حملات داعش به مجلس شورای اسلامی ایران نیز حمایت کرده بود، خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان، یوسف عزیزی که به ابتکار «مرکز ترجمه و روابط ادبی» جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، در دفتر اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان با آنار رضایف ، رییس این اتحادیه دیدار کرد.
در این دیدار، شعرا و نویسندگان و کارکنان «مرکز ترجمه و روابط ادبی» جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

سفر یکی از تجزیه طلبان عرب ضدایرانی به جمهوری آذربایجان
یوسف عزیزی گفت آذربایجان را خیلی دوست دارد و سالهاست که آرزو داشته است میهمان آذربایجان شود.
سایت اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان یادآوری کرده است : « یوسف عزیزی در سال ۱۹۵۱ در ایران ، در شهر خفاجیه اهواز متولد شده و فارغ التحصیل دانشگاه تهران است. او عضو اتحادیه نویسندگان ایران و دبیر و جانشین رییس این اتحادیه بوده است. این نویسنده عرب که ۲۵ کتاب نوشته است، چندین جایزه مشهور بین المللی را دریافت کرده است و هم اکنون در لندن زندگی می کند.»
لازم به ذکر است که یوسف عزیزی بنی طُرْف، تجزیه طلب و نظریه پرداز تروریست های عرب ضدایرانی ساکن لندن، در ادامه سفر به باکو در موسسه شرق شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان حضور یافت و با گوهر بخشعلی اوا ، رییس این موسسه دیدار و درباره تحقیقات به اصطلاح عرب شناسی در این موسسه با وی گفتگو کرد.

پایگاه اینترنتی «آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان» خبر داد : « این عالم بریتانیایی با تحقیقات عرب شناسی در موسسه شرق شناسی «ضیاء بنیادوف» آکادمی ملی علوم آشنا شد. »
گوهر بخشعلی اوا، مدیر موسسه شرق شناسی «ضیاء بنیادوف» ، بولتن این موسسه و شماری کتاب را به این دانشمند هدیه کرد. سپس ، یوسف عزیزی درباره آثار ادبی و علمی خود برای کارکنان موسسه شرق شناسی سخن گفت و افزود که وی آثار نویسندگان مشهوری همچون محمود درویش، نزار قبانی، نجیب محفوظ و سایرین را از زبان عربی به فارسی و انگلیسی ترجمه کرده است. یوسف عزیزی بنی طُرْف، سپس از گروه های مختلف موسسه شرق شناسی «ضیاء بنیادوف» دیدن کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا