آذربایجاناخبارروسیهعمومی

توسعه همکاری های نظامی و فنی جمهوری آذربایجان و روسیه

رئیس جمهوری آذربایجان از همکاری جدید نظامی و فنی با کشور روسیه خبر داده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اردو.آذ،الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت؛ ظرفیت های زیادی برای همکاری های نظامی دو کشور وجود دارد و ما این همکاری ها را بیش از پیش توسعه خواهیم داد و در این مورد هم هیچ محدودیّتی وجود ندارد.
«الهام علی اف» در مصاحبه با خبرگزاری «ریو نوستی» اظهار داشت: ما در حال مذاکرات بر سر توافقات امضا شده پیرامون همکاری نظامی و فنی با روسیه هستیم. این موضوع همیشه در کانون توجه ما بوده و در حال حاضر نیز مذاکرات در این زمینه در حال انجام است. شما هم می دانید که صنعت نظامی روسیه در حال توسعه است و سلاح های مدرن جدیدی تولید می کند و ما در این راستا همکاری خوبی با روسیه داریم.
«علی اف» همچنین در این باره گفت؛ بیشر قرارداد همکاری های نظامی امضا شده با روسیه اجرایی شده و در آینده نیز برای گرفتن سلاح های مدرن و پیشرفته روسی همکاری خواهیم داشت. در این زمینه جمهوری آذربایجان و روسیه هیچ محدودیّتی نخواهند داشت.
قابل ذکر است که بسیاری از افسران نظامی جمهوری آذربایجان فارغ التحصیلان آموزشگاه های نظامی عالی روسیه هستند و بخش قابل توجه از تجهیزات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان نیز توسط صنایع دفاعی و نظامی روسیه تولید شده است.
جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه پس از فروپاشی شوروی روابط خود را در حوزه های مختلف از جمله در عرصه های نظامی در قالب همکاری های دوجانبه توسعه داده اند. جمهوری آذربایجان در سال های اخیر در قالب قرارداد همکاری های نظامی امضا شده با روسیه تجیزات نظامی پیشرفته از جمله سامانه های موشکی و خودروهای زرهی مدرن از این کشور دریافت کرده است.
جمهوری آذربایجان و روسیه در حال حاضر در حوزه های نظامی مختلف از جمله نظامی فنی، آموزش نظامی، برگزاری رزمایش های مشترک همکاری های تنگاتنگ دارند .دو کشور همه ساله برنامه همکاری نظامی دوجانبه سالانه را امضا می کنند و آخرین برنامه همکاری نظامی دو طرف در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی وزیران دفاع جمهوری آذربایجان و روسیه در مسکو امضا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا