آذربایجاناخبارایران

برگزاری همایش روز جهانی قدس و همبستگی جهان اسلامی در برابر اشغالگری در جمهوری آذربایجان

همایشی موسوم به «روز جهانی قدس و همبستگی جهان اسلامی در برابر اشغالگری» عصر دیروز (چهارشنبه) در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا ، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در این همایش با اشاره به اهمیت اعلام روز بین المللی قدس توسط امام خمینی (ره) گفت: همان طوری که ماههای صفر و محرم عاشورا را زنده نگه داشت، روز قدس نیز قدس را نگه می دارد .
وی روز بین المللی قدس را یک روز نمادین برای مبارزه با ستمکاران و دفاع از حقوق حقه همه مظلومان جهان عنوان کرد .
اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) مبنی بر ایستادگی در برابر ظالم برای دفاع از حقوق حقه مظلومان گفت ، امام خمینی (ره) نیز با تکیه بر آیات قرآن مجید و احادیث در باره سیره پیامبر اکرم و مولای متقیان علی (ع) با اعلام روز قدس دفاع از مصتضعفان جهان را امری واجب اعلام کرد .
وی افزود: روز قدس فقط شامل یک مکان جغرافیایی خاص نبوده بلکه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را مد نظر دارد و این در حالی است که در شرایط فعلی توطئه هایی علیه جهان اسلامی طراحی می شود که فعالیت گروه تروریستی داعش به ابتکار صهیونیستها یکی از نمونه های بارز آن است.
فارسی گفت: هیچ تردیدی نیست که سرزمینهای مسلمانان از جمله قدس با اتحاد و یکپارچگی مسلمانان از اشغال آزاد خواهد شد .
فواد نور الله اف معاون اداره مسلمانان قفقاز نیز فجایع مردم ستم دیده فلسطین را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: اگر مسلمانان در پیروی از ارزش های دینی خود ثابت قدم و هشیار و بیدار باشند، استکبار هرگز به خواست خود نمی تواند برسد .
در این همایش خدمات ارزنده امام راحل برای جهان اسلام در راستای برقراری وحدت و یکپارچگی مسلمانان و نقش وی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز بین المللی قدس با هدف دفاع از حقوق حقه مردم مظلوم فلسسطین و نیز همه انسانهای آزادی خواه جهان مورد تاکید قرار گرفت.
این همایش که از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار شد، جمعی از مسوولان و احزاب و تشکلهای سیاسی و اجتماعی و نمایندگان محافل علمی ، فرهنگی و رسانه ای جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا