آذربایجاناخبارایرانگرجستان

اعزام هیئت اقتصادی ایران به جمهوری آذربایجان و گرجستان

ایران در صدد است تا با اعزام نمایندگان و هیئت اقتصادی به دو کشور آذربایجان و گرجستان اقدام به بهبود روابط اقتصادی با همسایگان خود کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، یحیی آل اسحاق امروز در این باره گفته است که: پیش از این هیئت های اقتصادی به عراق و ارمنستان فرستاده شده است که این اقدام در خصوص گرجستان و آذربایجان نیز صورت خواهد گرفت.

در همین رابطه سید فرج شهیدی مشاور اقتصادی سفارت ایران در آذربایجان در این خصوص به خبرگزاری ترند گفته است: در شش ماهه نخست سال 2013 رقم 274 میلیون دلار کالای غیر نفتی از سوی ایران به مقصد آذربایجان صادر شده است.

وی افزوده است: بخش اعظمی از این میزان صادرات کالاهای غیر نفتی ایران به آذربایجان در این مدت مربوط به مصالح ساختمانی همچون سیمان، آجر، شیشه، سرامیک و همچنین سنگ آهن و محصولات کشاورزی بوده است.

به گفته وی: طی همین مدت 11 میلیون دلار کالا از سمت آذربایجان به ایران صادر شده است. بخش عمده واردات ایران از آذربایجان نیز شامل چوب و الوار، پنبه، هیدروکربن ها و همچنین مواد کائوچویی بوده است.

شهیدی عنوان کرده است که طی این مدت همچنین 301 خودرو به ارزش 2 میلیون و 645 هزار دلار از ایران به آذربایجان صادر شده است.

همچنین سفیر گرجستان در ایران نیز در این باره به خبرگزاری ترند گفته است: امحاء نظام روادید بین ایران و گرجستان منجر به افزایش گردشگران به 90 هزار نفر در سال شده است و گردش مالی بین دو کشور در سال برابر با 100 میلیون دلار است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا